Понеділок, 23.10.2017, 16:34
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Полтавський міський багатопрофільний

                 ліцей №1

         ім. І.П. Котляревського

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту

Навчання

Унікальність системи навчання і Полтавському міському багатопрофільному ліцеї № 1 ім. І. П. Котляревського – це результат вісімнадцяти річної копіткої роботи педагогічного колективу. Але сучасне життя вимагає від освіти динаміки, гнучкості, адаптованості до реального світу. Тому, пріоритетним у роботі закладу є курс на індивідуальні освітні траєкторії навчання ліцеїстів. Він передбачає, насамперед:

на етапі вступу до ліцею:

       можливість проходження абітурієнтами чотиримісячних підготовчих курсів з української мови та математики. Заняття проводяться п’ять днів на тиждень з 15 до 17 години вчителями ліцею; після проходження курсів діти складають іспити, результати яких зараховуються як вступні.

 

на І курсі навчання:

       комунікативне викладання української мови в 8-х класах в обсязі чотирьох годин на тиждень з поділом на підгрупи, що значно спрощує адаптацію ліцеїстів під час першого року навчання;

       підсилення годин на вивчання англійської мови в новонабраних групах з поділом на підгрупи в обсязі від чотирьох до шести годин на тиждень у залежності від профілю;

       система факультативів, спрямованих на розвиток  комплексу фундаментально-базових профільних  навичок (наприклад, учні І курсу інформатичного профілю вивчають факультативно «Основи створення комп’ютерних презентацій», «Основи Internet», «Методи геометричних побудов»).

Слід зауважити, що в ліцеї діє шестиденний режим навчання за змінним розкладом. Навчання розпочинається о 900 й організовується за системою: перша пара, друга пара, велика перерва (30 хвилин), п’ятий та шостий уроки, велика перерва (40 хвилин), факультативи та гурткові заняття.

на ІІ курсі навчання:

       вивчення другої іноземної мови (як правило – французької) за методикою інтенсивну. Під час інтенсивну п’ять днів на тиждень протягом місяця в розкладі виставляються французька мова (до п’яти уроків на день), інші предмети вивчаються оглядово й домашні завдання по ним не задаються. Так, наприклад, у групі іноземної філології інтенсив вивчається у жовтні в обсязі сімдесят чотирьох годин, далі протягом двадцяти восьми тижнів французька вивчається в обсязі п’яти годин на тиждень (у навчальному плані – 6,5 годин тижневих).

За аналогічною схемою на ІІІ курсі навчання в окремих профілях вивчається третя іноземна (німецька).

Окрім того, на другому та третьому курсах вивчення профільних та споріднених з профільними предметів підсилюється за рахунок варіативної складової курсами за вибором учнів. Групи формуються на початку навчального року при наявності 8 учнів, заняття курсів за вибором виставляються одночасно під час п’ятого і шостого уроку в четвер та суботу. Навантаження на кожного учня становить півтори-дві години. У                  2010-2011 н. р. ліцеїсти другого курсу опановують такі курси за вибором:

         Країнознавство. Німецька мова – 0,5 годин

         Країнознавство. Англійська мова – 0,5 годин

         Журналістика – 1 година

         Основи інтелектуальної власності – 1 година

         Основи ділового спілкування англійською мовою – 1 година

         Література Великої Британії та США – 1 година

         Креслення – 1 година          

         Основи ділового спілкування французькою мовою – 1 година

Основи ділового спілкування німецькою мовою – 1 година

Література Франції – 1 година

Економіка – 1 година

Відкритий математичний коледж. Математика 9 – 1 година.

Таким чином, утворюється чітка структура ліцейної освіти по кожному профілю. Наприклад, ознайомлення та професійно зорієнтоване вивчення циклу профільних та споріднених предметів учнями образотворчого профілю організовується так:

Предмет чи курс

І курс

(8 клас)

ІІ курс

(9 клас)

ІІІ курс

(10 клас)

ІV курс

(11 клас)

Малюнок (профільний предмет)

4 години

4 години

5 годин

5 годин

Живопис

(профільний предмет)

2 години

2 години

2 години

2 години

Композиція (профільний предмет)

1 година

1 година

1 година

1 година

Комп’ютерна графіка

(профільний курс)

1 година

0,5 годин

0,5 годин

0,5 годин

Креслення

(курс за вибором)

1 година

1 година

1 година

        

         Надзвичайно потужний навчальний потенціал ліцею забезпечує йому вже протягом багатьох років перше місце в рейтингу результативності участі учнів шкіл нового типу Полтави у Всеукраїнських предметних олімпіадах. Так, у 2009-2010 н. р. з 420 ліцеїстів тридцять учнів стали призерами міського етапу предметних олімпіад з усіх навчальних предметів. На області ми маємо шістнадцять призерів, з них дипломи першого ступеню отримали вісім ліцеїстів, а троє з них стали призерами Всеукраїнського етапу з англійської та української мов, правознавства.

         Осучаснення рівня освітніх послуг, що надає Полтавський міський багатопрофільний ліцей № 1 ім. І. П. Котляревського відбувається за рахунок створення в закладі та навколишньому освітньому просторі атмосфери, де все визначено переважно якістю навчальної роботи, усе робиться для учня, щоправда, для того, котрий працює, а балами оцінюється не сам учень, а результати його роботи. Для досягнення такого рівня в освітній компонент навчальної роботи ліцею включено такі складові профільного навчання:

       широко практикується проведення бінарних та білінгвальних уроків;

       проводяться тематичні профільні «занурення», для чого за трудовими угодами до співпраці з ліцеєм залучаються викладачі вищих навчальних закладів, спеціалісти-практики, працівники банківських установ, юристи, носії іноземних мов, письменники, журналісти;

       профільна практика учнів не випускних курсів закінчується захистом курсової роботи. Теми курсових робіт оголошуються наприкінці першого семестру. Причому, в учнів є можливість обирати не тільки тему курсової, а й предмет, з якого він проходитиме профільну практику (наприклад, для учнів інформативного профілю – інформатики чи математика на вибір);

       двадцяти бальна система оцінювання, навчальних досягнень учнів;

       учні, середній бал успішності навчання за рік, яких менше, ніж 12,1 відраховуються з ліцею;

       щосеместрове рейтингування навчальних досягнень учнів кожної ліцейної групи. За результатами річного рейтингування найрезультативніші учні за рішенням Ради ліцею отримують грошові винагороди;

       щорічне рейтингування педагогічних працівників. Результати рентингування педагогічних працівників ліцею № 1 враховуються при розподілі педагогічного навантаження і є підставою для встановлення директором ліцею п’ятдесяти відсоткової доплати до посадового окладу (ставки заробітної плати) тим працівникам, які виявили креативний рівень професійних досягнень на рік;

       щорічні «Паради знань», – тиждень, протягом якого кожен учитель ліцею проводить у кожній ліцейній групі відкриті уроки, куди запрошуються батьки ліцеїстів, представники управління освіти міськвиконкому та методичного кабінету, органів місцевого самоврядування. Логічним завершенням тижня є великий концерт «Родинне свято», де звітуються творчі колективи ліцею та гуртки естетичного напрямку. Під час концерту відбувається вручення подяк батькам ліцеїстів та нагородження самих учнів по підсумку навчального року.

Підсумовуючи  вищесказане, варто зазначити, що потужна навчальна база напрацьована в ліцеї, ґрунтовна підготовка випускників залишалася б, у кращому випадку – сформованими предметними компетентностями або ж і просто багажем знань – умінь – навичок учнів. Але специфічна атмосфера взаємоповаги, сприйняття учнів та вчителів як особистостей, які створюють ліцейну основу взаємодії та творчої розвивальної праці, чітка позиція адміністрації закладу «Максимальна вимогливість в атмосфері максимальної доброзичливості» стали фундаментом для створення та розвитку сучасного освітнього інноваційного закладу, що забезпечує гідне становлення молодої людини.

Усі, хто тут працює, навчається, живе – непорушне ліцейне братство, яке «все здолає на шляхах століть», щоб усе-таки стати, як співається в гімні закладу, в ряди «Молодої еліти України».